RSS

Rekrutacja

PODSTAWOWE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW, UBIEGAJĄCYCH SIĘ O PRZYJĘCIE DO KLASY PIERWSZEJ:

 

Szkoła prowadzi nabór do klas: fortepianu, skrzypiec, wiolonczeli, gitary, akordeonu, perkusji, fletu, klarnetu, saksofonu, trąbki, puzonu i organów.

Do klasy pierwszej może zostać przyjęty kandydat, który w bieżącym roku kalendarzowym kończy co najmniej:

  • 7 lat
  • 6 lat, jeśli dziecko korzystało z wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2021/2022 albo
    posiada opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o psychofizycznej dojrzałości dziecka do podjęcia nauki w szkole.

Tok kształcenia w szkole odbywa się w dwóch cyklach:

6 – letni cykl nauczania, do którego przyjmowani są kandydaci w wieku 6 – 10 lat

4 – letni cykl nauczania, do którego przyjmowani są kandydaci w wieku 8 – 16 lat

Decyzję o wyborze cyklu dla kandydatów w wieku 8-10 lat podejmuje komisja rekrutacyjna po przeprowadzeniu badania przydatności.

 

Kandydaci przyjmowani są do szkoły na podstawie badania przydatności, polegającego na sprawdzeniu:

  • słuchu wysokościowego i harmonicznego
  • poprawności intonacji
  • pamięci muzycznej
  • poczucia rytmu i tempa
  • sprawności manualnej

Formuła przesłuchania przewiduje prezentację piosenki a cappella, w związku z tym wszyscy kandydaci proszeni są o przygotowanie utworu, który chcieliby zaprezentować.

LINK do materiału z przykładowymi ćwiczeniami dla kandydatów: https://photos.app.goo.gl/t2UXkgjoDA5sBXJj6
Uwaga! Podczas egzaminu nie są dozwolone prezentacje na instrumentach muzycznych.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do szkoły zobowiązani są złożyć:

  • Kwestionariusz osobowy
  • Zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia nauki w szkole muzycznej I stopnia (art. 142 pkt. 1 Ustawy Prawo Oświatowe)

Podania przyjmowane są w terminie od: 01 marca 2022 r. do 27 maja 2022 r. oraz mogą być składane:

  • osobiście (podania w formie papierowej) w godzinach pracy sekretariatu – w budynku szkoły
  • drogą mailową (podania w formie skanu lub wyraźnego zdjęcia) – podania wysyłamy na adres mailowy szkoły : smsucha@gmail.com (sekretariat potwierdza otrzymanie wiadomości droga mailową)

W przypadku składania podania drogą mailową konieczne będzie dostarczenie jego oryginału wraz z zaświadczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań do nauki w szkole muzycznej I stopnia w dniu badania przydatności kandydatów. Z racji utrudnień w dostępie do podstawowej opieki lekarskiej dopuszczamy możliwość składania podań w wersji papierowej także bez zaświadczenia lekarskiego, które należy dostarczyć w dniu badania przydatności kandydatów.

 

Sekretariat będzie kontaktował się z rodzicami/opiekunami kandydata telefonicznie w celu wyznaczenia terminu badania przydatności.
Dodatkowe informacje można uzyskać w sekretariacie szkoły,
nr tel.: 33 873 33 05